22 Ocak 2011 Cumartesi

Ölü Mankenler

Anatomi dersi gören bir öğrenci olduğumdan insan vücudunun düşündüğümden çok daha harika bir yapıya ve aynı şekilde bir karmaşaya sahip olduğunu yeni farkediyorum. Ortaokul ve lisede az çok vücudun hücreleridir,organlardır, sistemlerdir insan vücuduyla ilgili bir takım şeyler öğreniyorsun ve bazı şeyler dışında birçok detayı zamanla unutuyorsun en azından benim için öyle. Ancak şimdi üniversitede pek böyle bir lüksüm yok zira öğrendiğim şeyler benim bir sonraki sınavda fazladan bir iki soru yapmamı sağlamayacak çünkü artık mesleki bir ders benim için.

Anatomi dersinde Sobotta adında bir anatomi atlası kullanıyoruz bir de  Netter adında bir atlas var ama onu genelde tıp öğrencileri kullanıyor. Bu atlaslardaki çizimlerin gerçekten harika olduğunu söyleyebilirim kemik, kas , sistemler vs. her şey en ince ayrıntısına kadar harika çizilmiş ama malesef bu atlaslar merak edilip de dur bi alıyım denebilecek bir fiyata satılmıyorlar zira ben sobottalarımı ( 2 taneler ) 250 liraya aldım. İkinci ellerini bulanlar daha ucuza aldılar tabi ama ben bulamadığım için bu fiyatı ödemek zorunda kaldım.





Anatomi dersleri son hız devam ederken bilgiler de az çok artarken arkadaşlarla Karaköy'deki Body Worlds sergisine gitme zamanının geldiğine karar verdik e tabii bunda anatomi bilgimizden çok serginin kapanışının yaklaşması da etkiliydi ama neyse. 






Body Worlds kısaca insan vücudunun plastinasyon adında eşsiz bir teknikle korunarak fizyolojik , anatomik ve sağlık açısından insanları bilgilendirme amacıyla yapılan bir sergidir.Ve emin olun gerçekten inanılmaz bir sergi.


Kapıdan girdiğiniz ilk anda gerçek bir ceninin doğuma kadar geçen sürede geçirdiği değişimleri ay ay görebiliyorsunuz. Devam ettikçe cam vitrinler içinde mankenlerimizi yani gerçek insanları inceleme şansına sahip oluyorsunuz. Tabii yassı cam vitrinler içinde gördüğümüz kemikleri ve çeşitli vücut kesitlerini unutmayalım.   


Gördüğümüz insan bedenleri tek bir pozisyonda değil farklı farklı bir sürü pozisyonda duruyorlar. Bunlar içinde atletizm yapan , basketbol oynayan , satranç oynayan , ata binen , bale yapan vs. birçok farklı pozisyon görmek mümkün ve her pozisyonda kullanılan kasların isimleri vitrinlerin yanındaki tablolarda yazılmış yani o an neyi incelediğinizi veya merak ettiğiniz kasın ismini öğrenebiliyorsunuz. 


Sergide ilerledikçe bir önceki modelde yaşadığınız şaşkınlığın iki katını bir sonraki modelde yaşıyorsunuz ve bu katlanarak ilerliyor çünkü gerçekten hiç ummadığınız şeylerle karşılaşıyorsunuz. 
Örneğin ben ata binen modellerde çok şaşırmıştım nedeni modeller değil nedeni attı! Çünkü aynı teknikle bir atı da korumuşlar üç tane modeli de atın üzerine oturmuşlar. Serginin sonunda bu serginin nasıl oluştuğunu anlatan kısa bir videoda bu ata binen insan figürünün oluşmasının 3 yıl sürdüğü anlatılıyordu ama gerçekten muhteşem bir şey. 




Sergide spesifik olarak organlar da bulunuyor. Özellikle bu akciğer modelleri insana cidden sigarayı bıraktırabilir. Zaten serginin sonunda da bu düşünceyi paylaşanlar için bir sigarayı bırakma kutusu var içine sigara paketinizi atıyorsunuz.






Sergi bu kadar muhteşemken verilen ücret de haliyle biraz yüksek oluyor.
Giriş için Tam: 26.50TL  Çocuk 20.50TL   Öğrenci 22.50TL 65 Yaş Üstü : 22.5TL
Grup fiyatları ise daha farklı.

Açıkcası herkesin gidip görmesi gereken bir sergi Body Worlds ve geçen ay süresinin bitmesine rağmen yoğun istek üzerine uzatılmış bu şansın değerlendirilmesi gerektiğini düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder